Tuesday, July 24, 2007

Vista bug!!

I really admire using windows vista, I am using it long time ago and my edition is business one.
3 days ago I discovered a bug in it, don't know how they don't put this issue in their consideration, and don't know if is it bug or no. Let me talk clearly.
If you've have low disk space in your system drive and installed some updates using windows update, and go to turn off your machine you'd see that

So, windows would ask you to not unplug the power lmlmlaa, but it doesn't check if an error would occur or now(I imagine that), I tried it myself, windows still on that screen for more than 6 hours saying don't unplug the power, nothing happened everything works. Windows isn't hang although no progress done, so I hope Windows team solve this issue.

Thanks :-)

Sunday, July 22, 2007

Egyptian Internet (Show your wooow sorry your .......)

يا سلام عليك يا انترنت بلدي 45 جنيه فالشهر يابلاش اه الحلاوه ديه اه الطعامه ديه ياسلام
ياسلام ياسلام قرار من وزاره الاتصالات ان سعر الانترنت فائق السرعه جامده فائق السرعه ديه الي هو 256 الموضوع ده اتلغى اصلا بره مصر المهم ان سعره هيبقى 45 وادام السعر نزل يبقى لازم يزلوا اهلينا المهم انك هتقعد 2 ساعتين فاليوم وتنزل 2 جيجا فالشهر بس هتزود هتلبس. هتلبس فلوس يعني
طب ليه القرار السخيف ده معذره يا وزاره الاتصالات بس سخيف ديه اكتر كلمه محترمه تتقال يعني اتخن راجل من وزاره الاتصالات ينزل كده على اي قهوه ويقول انا من وزاره الاتصالات وانا شاركت قالقرار ده والله محدش يعرف اه الي هيحصلوه هيتنفخ
اصل الموضوع ملهوش لازمه. ماشي كويس لو خليته وخليت النظام القديم ابو 95 جنيه بس تلفي النظام القديم الموضوع باين وش انو سرقه احم احم قصدي باين انكوا عاوزين تخلوا الشعب يوفر شويه
فا انا بناشد كل واحد عنده انترنت يلتزم بنفسه وميدفعش اصلنا مش هنموت لو اقعدنا من غير انترنت شهر اتنين بس الشركات هتموت واقسم برب العزه لو ده حصل لا الشركات هتلغى النظام وتسب للوزاره اسف تشتكي للوزاره علشان يلغوا القرار
وانا بحلف بالله ان اذا القرار اطبق انا مش هدفع مليم واحد والله والله والله ماهدخل على الانترنت
وياريت يا شباب نتفق على حاجه واحده ده ممكن بعد كده وزاره الكهربا تقولك اخرك تلعب 4 ساعات على الكمبيوتر او وزاره التعليم العالي تقولك اخرك تفتح
.pdf
لمده ساعه
ياريت نعمل حاجه
احنا شباب رجاله والموضوع يخصنا اوي اوي

Thursday, July 19, 2007